Goerzallee 127.110 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu Goerzallee 127.110 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu

Goerzallee 127.110

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Maart 2014 | Duitsland, Berlijn

Hoi lieve allemaal!

Inmiddels is ons huisje behoorlijk bezet. We wonen hier tot nu toe met 4 meiden: Irene uit Spanje, Carolina uit Italië, Aneta uit Polen en ikzelf. In de loop van de komende weken zullen er nog twee personen bij komen, maar dat zien we vanzelf. Op de foto's zie je mijn eigen kamer en de keuken. De andere meiden hebben een vergelijkbare kamer, soms met een net iets andere indeling, en Carolina en Aneta delen een balkon waarvan iedereen gebruik mag maken (al moet je dan door hun kamer heen).

Met mijn Senseo heb ik al vrienden gemaakt! Vooral Irene, die hier al een halfjaar woont, is dolgelukkig. Eindelijk geen instant-koffie meer! Ook fijn: alle meiden spreken Engels, en op Irene na ook Duits! Irene verstaat het Duits wel, maar spreekt het (nog) niet.

Het gaat me goed (of is dat heel Duits?) en ik kom de tijd hier wel door. Vanavond gaan we naar de film en morgen begint project 2. Het eerste is nu afgerond en eigenlijk vind ik dat wel jammer, want het was erg leuk!

Liefs uit Berlijn,
Marieke

  • 16 Maart 2014 - 14:51

    Marjon Biermann:

    hallo marieke, fijn om te lezen dat het goed gaat, en erg leuk dat jullie met allemaal meiden zitten ui t verscillende landen. Leer je daar ook nog eens wat van. Tot snel. Groetjes van marjon en tamara

  • 16 Maart 2014 - 15:02

    Bety:

    hey meis ziet er mooi uit:-) Is echt jou kamer. Maak er maar een fijne tijd van in het mooie Berlijn en houd ons maar op de hoogte van je avonturen want dat is fijn om te lezen. Xxx

  • 16 Maart 2014 - 19:31

    Oma:

    lieveMarieke. Ik Heb je verslagen met veel plezier gelezen en ik merk dat je het heel goed maakt. Ik ben helemaal bij je in Berlijn. Tot gauw. Heel veel liefs van oma

  • 16 Maart 2014 - 20:13

    Claudia Hendriks:

    Ha, dus je Spaans, Italiaans en Pools worden ook bij geschaafd!?
    Heel veel plezier! Enne welk vakje is nou van jouw?

  • 17 Maart 2014 - 09:27

    Marieke Van Den Heuvel:

    Hoi lieve allemaal, wat leuk om jullie reacties te lezen! Claudia, het is linksboven ;) te herkennen aan mijn mok die ik ALTIJD gebruik haha!
    Omi, hou de boel daar in de gaten he? Superhip met de tablet, ik ben trots!
    xxxx

  • 17 Maart 2014 - 17:49

    Anja Cobussen:

    Hoi Marieke,

    fijn dat je ons in die Niederlande niet zo erg mist, is een teken dat je het na je zin hebt.
    Je bent nogal omgeven van diverse nationale dames.Leuk voor je talenknobbel.
    Als je tijd heb de musical HINTERM HORIZONT met liedjes van Udo Lindenberg moet erg mooi zijn.
    Verder geen schokkende dingen gebeurt hier op het platteland, denk dat jij in der Grossstadt Berlin meer meemaakt.

    Groetjes van de Cobuusenclan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

In het zomersemester studeer ik aan de Freie Universitaet Berlin, om daar de tweede helft van mijn master Duitse Letterkunde te voltooien. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle bijzondere dingen die ik daar meemaak. :)

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 10972

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Berlijn

Landen bezocht: