Nog 2 dagen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu Nog 2 dagen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu

Nog 2 dagen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Maart 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo lieve allemaal!

Een kleine update uit de grootste stad van Duitsland. Het leven hier is goed! Afgelopen weekend heb ik op mijn kamer doorgebracht, waar we nu ook internet hebben dankzij het ongekende talent van Aneta en mijzelf. Ging ook heel makkelijk enzo, je kunt het je voorstellen, ook zonder schelden en agressie verder. Echt top.
Het tweede deel van het IP is maandag begonnen, en deze week is weer heel interessant maar ook heel intensief. Ik merk dat ik de concentratie steeds minder kan pakken, misschien ook omdat je met z'n allen na anderhalve week werk werk werk een beetje in een sleur komt. Deze week werk ik samen met Paulina (Polen), Rachel (Duitsland) en Jana (Rusland/Duitsland); we ontwikkelen onderwijsmateriaal met als thema 'De stad als museum' - daarvoor zijn we vanmiddag naar de Ku'damm geweest om mensen te interviewen en door het schijtweer hadden we gelukkig de medelijdenfactor in ons voordeel. Morgen zullen we de hele dag op de uni zijn, maar dat is niet erg, want we gaan ons werk op ons eigen tempo doen - het moet om 15:00 's middags af en dan kunnen we in principe achteroverleunen. Vrijdag presenteren alle groepen hun resultaat, maar dat is niet moeilijk en daarna doen we een evaluatie. Dan staat vrijdagavond nog een toneelstuk op het programma (Wir Kinder von Bahnhof Zoo) waar ik heel benieuwd naar ben!
Al met al: het leven is goed. Gisterochtend is een nieuw huisgenootje en mijn directe buurvrouw aangekomen: Jan uit Korea. Zij zal hier een jaar blijven en ik heb haar nog maar heel even gezien want ze heeft een dikke jetlag ;) maar we zullen elkaar de komende tijd genoeg spreken (al spreekt ze geen Engels en heel gebrekkig Duits - we komen er wel uit).

  • 23 Maart 2014 - 15:33

    Carine Eskes:

    Geweldig leuk om je verhalen te lezen. Het is alsof ik het je hoor vertellen ;) Helemaal leuk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

In het zomersemester studeer ik aan de Freie Universitaet Berlin, om daar de tweede helft van mijn master Duitse Letterkunde te voltooien. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle bijzondere dingen die ik daar meemaak. :)

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 11011

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Berlijn

Landen bezocht: