DINGEN (niet mensen) die ik mis - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu DINGEN (niet mensen) die ik mis - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu

DINGEN (niet mensen) die ik mis

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Juni 2014 | Duitsland, Berlijn

Frikandel speciaal, Heldro ijs, Grolsch, Senseo pads voor een normale prijs, Calvé mosterd (wanneer snappen die Duitsers nou dat dit normale mosterd is?), de Nederlandse taal in huis, vaatwasser, mijn eigen bed, badkuip, brood (en vertel me niet dat die gebakken deeghompen hier brood genoemd kunnen worden), Yildriz knoflooksaus, 3G netwerk, kipkerrie en kip-walnoot van de Jumbo, ‘Boodschap!’ roepen en antwoord krijgen, knuffels en kusjes, bank(hangen), de Nederlandse kapper (hier ben ik bang dat ik een Duitse coupe krijg), met vrienden en familie praten zonder telefoon of Skype, pastasalade, nachtrust (ik weet niet hoeveel waarde de gemiddelde student aan zijn nachtrust hecht, maar internationale studenten blijkbaar nauwelijks tot geen).

Marieke

In het zomersemester studeer ik aan de Freie Universitaet Berlin, om daar de tweede helft van mijn master Duitse Letterkunde te voltooien. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle bijzondere dingen die ik daar meemaak. :)

Actief sinds 02 Okt. 2013