Nog 11, alaaf! - Reisverslag uit Boxmeer, Nederland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu Nog 11, alaaf! - Reisverslag uit Boxmeer, Nederland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu

Nog 11, alaaf!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

26 Februari 2014 | Nederland, Boxmeer

Dit is echt de week van de laatste dingen. Niet alleen het regelen van de laatste zaken (identiteitsbewijs, uitwonendenbeurs, etc.), maar ook de laatste keer toneel, de laatste keer scouting, de laatste keer flink stappen in Brabant (ALAAF). Maar voor al die laatste keren krijg ik iets geweldigs in ruil: een half jaar in BERLIJN. Altijd al van gedroomd, dat is. Maar nu het zo dichtbij komt, en ik alles 'voor het laatste' doe, wordt het ook wel heel echt. Een droom wordt echt werkelijkheid.

Ik weet nu ook exact welke vakken ik ga volgen: een vak over Lessing, een vak over Goethe en een vak over... Kafka. Big surprise, huh? Drie vakken betekent een niet al te vol rooster, maar in het (her)lezen van de werken zullen ook de nodige uren zitten. Die kan ik doorbrengen op mijn kamer, die ik ook definitief toegewezen heb gekregen. Mijn adres is de Goerzallee 123 of 127 (dat krijg ik ter plekke te horen), in het zuidwesten van Berlijn.

Het scheelt dat ik al een mooie boodschappentas heb voor de Lidl om de hoek ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

In het zomersemester studeer ik aan de Freie Universitaet Berlin, om daar de tweede helft van mijn master Duitse Letterkunde te voltooien. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle bijzondere dingen die ik daar meemaak. :)

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11013

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Berlijn

Landen bezocht: