Mooie broers en schone zussen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu Mooie broers en schone zussen - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Marieke Heuvel - WaarBenJij.nu

Mooie broers en schone zussen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Mei 2014 | Duitsland, Berlijn

Hallo lieve allemaal!

Dat was me het weekje wel :). Overmorgen ben ik hier officieel 2 maanden en vijf dagen daarna ben ik op de helft van mijn verblijf, wraaaah. Dit gaat allemaal supersnel!

De colleges zijn nog steeds superleuk, al is het voor mij een hel om op dinsdag om 06:45 uit mijn bed te komen. Het scheelt dat Michelle vaak al eerder moet, dus dan kan ik met haar kletsen en dat maakt het tijdstip iets draaglijker. De inhoud van dat vroege college is eigenlijk het minst interessant van de drie, maar is toch zeker de moeite waard en de 10 ECTS die ik ervoor krijg zijn natuurlijk ook heel fijn. Op het college van de dinsdagmiddag kick ik heel hard; wat is dat SUPERVET GAAF COOL KICKEN AAAAH. Die docente weet een roman uit de 18e eeuw heel leuk te brengen, bijzonder.
Op donderdagochtend volg ik het vak over Praagse literatuur en dit is ... normaal. Anders kan ik het niet echt beschrijven. Bij de colleges over Kafka zit ik natuurlijk op het puntje van mijn stoel, maar bij de rest, tja. Eh. Tja.

Afgelopen week vroeg Joost mij of ik dat weekend iets te doen had. Ik had niks bijzonders gepland, behalve een feestje in de keuken van onze flat, en toen besloot Joost om met Gerjanne hierheen te komen!!! SUPERTOLL! Dit is echt de maand van bezoek uit Nederland ;). Zaterdagochtend stond het grut met de auto voor de deur en na een uitgebreide lunch zijn we de stad in gegaan om veel toeristische highlights te zien. Ook hebben we even boodschappen gedaan voor het feest later die dag (al had Carolina dit georganiseerd, je moet je eigen drinken meenemen).

Het was die zaterdag ontzettend goed weer en vanzelfsprekend staat er dan een rij bij de Fernsehturm (het uitzicht is dan eindeloos); deze sloegen we voor vandaag over en we zijn verder gewandeld via de Dom naar de Hackescher Markt. Daar hebben we wat gedronken, toen zijn we nog even bij de Hackesche Hoefe wezen kijken en uiteindelijk hebben we gegeten aan de Friedrichsstraße (waar ik een slabber ommoest). Tot besluit nog even naar de Brandenburger Tor geweest en bij Potsdamer Platz weer op de bus naar huis gestapt. Daar was het feestje al bezig :)

De volgende dag deden we toeristische route deel 2: Fernsehturm, East Side Gallery, Hauptbahnhof, Reichstag, Joods monument (daar hielden we ook 2 minuten stilte om 20:00). Toen we later thuis waren hebben we nog geskyped met Roel en we zijn op tijd naar bed gegaan, want Joost en Gerjanne zouden de volgende dag weer op tijd naar huis.

Zo gezegd, zo gedaan. Na de laatste boodschappen zijn Jut en Jul om 12:30 naar Nederland gereden. Het was een SUPER weekend! :D

  • 07 Mei 2014 - 18:51

    Harry:

    geskypte met Roel. ? was da mogelijk dan

  • 08 Mei 2014 - 15:00

    Marieke Van Den Heuvel:

    Ja wij hadden beeld van hem en hij van ons en af en toe zei iemand wat was heel speciaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

In het zomersemester studeer ik aan de Freie Universitaet Berlin, om daar de tweede helft van mijn master Duitse Letterkunde te voltooien. Via deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van alle bijzondere dingen die ik daar meemaak. :)

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11032

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Berlijn

Landen bezocht: